AIRinVET Logo5

Artikulu honetan, AIRinVET proiektuari buruzko informazio oso interesgarria eskaintzen dizuegu. Proiektu hori baliagarria da LHko ikastetxeentzat, inguruko enpresa txiki eta ertainekin batera berrikuntzaren aldeko apustua ebaluatzeko eta hobetzeko.

 

 

Zer da AIRinVET?


 

Europako proiektu horren helburua da trantsizio ekologikoa eta digitala bultzatzea, hezkuntzan eta lanbide heziketan (LH) berrikuntza aplikatua eta ikerketa (BAI) sustatuz, eta enpresa txiki eta ertainekiko (ETE) lotura indartzea, Europako garapen ekonomikoari eta lehiakortasunari lagunduz.

Europako Batasunak finantzatutako 2 urteko proiektua 2023ko urtarrilean hasi zen, eta 2024ko abenduan amaitu berri da, planteatutako helburuak lortu baitira.

Proiektuaren bideoa:

 

 

Parte-hartzaileak


 

Proiektuak askotariko bazkide talde bat biltzen du, bakoitzak bere motibazio, esperientzia eta ikuspegi paregabeekin, baina proiektuaren helburu komunarekin bat datozenekin.

Tknikak aktiboki hartu du parte proiektuan, Euskal Herriko eta Europako beste erakunde batzuekin batera.

 

Ikerketa LHn?


 

Tradizioz, ikerketa batez ere unibertsitateekin eta goi-mailako hezkuntzako erakundeekin lotu izan da. Hala ere, ez da alde batera utzi behar ikerketa aplikatu (IA) eta berritzaileak  hezkuntzan eta lanbide heziketan (LH) duen balioa.

Jarduera profesional ugari, hala nola metal desberdinak sortzea edo ideia berrietan oinarritutako prototipoak garatzea, ikerketa dira, nahiz eta beti ez diren halakotzat hartu.

Ikerketa mota horrek balio handia du, ez bakarrik inplikatutako sektore eta enpresentzat, baita gizarte osoarentzat ere, bereziki trantsizio ekologikoa eta digitala bultzatzeko.

Horregatik, AIRinVET proiektua ikerketa aplikatu mota horri argia ematen ahalegintzen da, LHko eskolen eta ETEen arteko lankidetza eskatzen baitugu berrikuntza eta ezagutza berriak partekatzeko eta zabaltzeko. Ikerketa aplikatu eta berritzailearen arloan lankidetza estuan lan egitean, EFPko erakundeak eta ETEak zatien batura baino gehiago izango dira.

 

 

Lan-metodologia


 

Proiektuko bazkideek hainbat dinamika proposatu dituzte, eta honako hauek azpimarratu dituzte:

 

        • Ikerketa aplikatuan parte hartzen duten LHko ikastetxeak identifikatzea

Landa-lan baten bidez, berrikuntza aplikatua lan-tresna gisa erabiltzen duten prestakuntza-zentroekin jarri gara harremanetan. Era berean, erabiltzen ez dutenei beren onuren berri ematen zaie, eta AIRinVET proiektuan garatutako aplikazioen bidez parte hartzera gonbidatzen dira.

 

        • Proiektuaren zehaztapenak betetzen dituzten kasu arrakastatsuen azterketak egitea

Europako hainbat erakunderekin egindako elkarrizketetatik abiatuta, LHko zentroen eta enpresen arteko lankidetza arrakastatsuko kasuak identifikatu dira, benetako arazoak konpontzeko. Horiek dira bultzatu nahi dugunaren erreferentzia argia, eta eredu gisa balio dute beste ikastetxe eta enpresa batzuekin lankidetza berriak garatzeko.

 

        • Berrikuntza aplikatua eta ikerketa errazteko tresnak garatzea

Tresna horiek LHko ikastetxeei eta ETEei laguntzen diete beren erakundeak gai horretan duen egoera ezagutzen, bai eta ikerketa aplikatuko proiektuak egitea sustatzen ere.

 

        • Berrikuntzako eskualdeko eragileekin lankidetzan aritzea

Horrez gain, ezagutzak eguneratzea eta teknologia berriak erabiltzea ez ezik, ingurunearekin harreman estua izatea ere eskatzen da, hezkuntzako eragileen, industriako ordezkarien, komunitateen eta erakunde espezifikoen bidez. Horrela, sinergiak sortzen dira ikerketarako eta garapenerako etorkizun distiratsuagoa eraikitzeko.

 

 

Zer ematen digu?


 

Hainbat baliabide daude AIRinVETen webgunean, egindako lanaren ondorioz:

        • Erabaki-zuhaitza

        • Sareko mapa

        • Erreferentzia-esparrua

        • Autoebaluaziorako tresna

        • Glosarioa

 

 

Erabaki-zuhaitza


 

Erabaki-zuhaitzaren helburua da Berrikuntza eta Ikerketa Aplikatuak Hezkuntzan eta Lanbide Heziketan nola txerta daitezkeen zehaztea.

Horrela, enpresa txiki eta ertainentzat, ETEaren baliabide erabilgarrien kopuruan oinarritutako hainbat aukera zirriborratzen ditugu.

Gainera, erabakiak hartzeko prozesua sinplifikatzen du eta hezkuntza hobetzeko ikuspegi praktikoak aztertzen ditu, LHn aplikatutako ikerketaren eta berrikuntzaren bidez.

Hurrengo irudian, erabaki-zuhaitzaren fluxu osoa erakusten da:

 

 

Dena den, 2 sagu-klikekin egiten da lan, eta enpresak zenbat baliabide dituen aukeratzen da (3 aukera), eta behar den lankidetza-arrazoia hautatzen da (9 aukera). Horrekin gomendio bat agertuko da.

Adibidez, beheko irudian, lehenik eta behin, baliabide gutxi hautatu ditugu, eta, bigarrenik, nire egungo produktuak, zerbitzuak edo lan prozesuak hobetzeko.

Aplikazioak, emaitza gisa, ikasle/irakasle talde bati proiektu zeregin bat ematea iradokitzen digu, garatutako adibide praktiko batzuekin batera:

 

 

Sareko Mapa


 

Jakin nahi duzu goi-mailako hezkuntzako zein erakunde (eta beste erakunde batzuk) dauden dagoeneko ikerketa eta berrikuntza jardueretan sartuta?
Mesedez, begiratu sareko mapari!

 

 

Erreferentzia-esparrua


 

LHko zentro batek ikerketa- eta berrikuntza-gaitasunak hasi, ebaluatu edo hobetu nahi dituenean, elementu asko hartu behar dira kontuan. Erreferentzia komun bat izateko eta nolabaiteko gainbegiratzea lortzeko, AIRinVET esparrua garatu da.

Gida dinamikoa eta integratzailea da, eta egitura malgua eta hainbat erronkatara egokitzeko modukoa, hala nola ingurune politikoetara, tokiko baldintzetara eta erakundeen beharretara. LHko ikastetxe batek bere I+G-ko jarduerak hasi edo zabaldu nahi dituenean elementu asko hartu behar direnez kontuan, prozesu konplexua izan daiteke bere egungo egoeraren ikuspegi orokorra lortzea. Horregatik, esparru honetan, elementu guztiak eremu garrantzitsuen arabera multzokatzen dira, lau dimentsiotan banatuta:

Inpaktua: I+G-ko jarduerak egitearen helburu nagusiak eta lortu nahi den inpaktua biltzen ditu.

Jarduerak: LHko ikastetxearen jardueren eta funtzioen ikuspegia ematen du, eta horiek garrantzitsuak dira I+G-ko jardueretarako.

I+G-a: LHko zentroari parte hartu nahiko lukeen I+G-ko jardueretan sakontzeko aukera ematen dio (adibidez, ikerketa-metodoak eta ikerketaren emaitzek har ditzaketen moduak, hala nola prototipoak, artikuluak, kontzeptu-probak, etab.).

Gobernantza: I+G-ko jarduerak nola antolatu, nola finantzatu eta bazkideekiko lankidetza ditu ardatz.

Marko hori txosten batean argitaratu da, eta jarraian dagoen irudiaren estekan aurki daiteke. Hainbat hizkuntzatan dago eskuragarri:

 

Autoebaluaziorako tresna


 

LHko ikastetxe bakoitzaren ikerketa- eta berrikuntza-gaitasunak ebaluatzeko diseinatuta dago, haien ezaugarrien, beharren eta asmoen arabera.

Behin beteta, tresnak gomendio pertsonalizatuak eskaintzen ditu ibilbide orri irisgarri eta bideragarri baten bidez, eta, horri esker, LHko ikastetxeek ingurunean duten eragina hobetu dezakete, eta beren erakundeetan aplikatutako berrikuntza integratu, AIRinVET esparrua erabiliz.

Ikerketa- eta berrikuntza-bidaia hasten ari bada edo bere ekimenak zabaltzen saiatzen ari bada ere, tresna horrek abiapuntu argia eta prozesagarria ematen du, autohausnarketa baten ondoren bere ikuspegia diseinatzeko aukera emanez.

AIRinVET esparrua > Autoebaluazioa > Ibilbide-orria, tresnak

Autoebaluaziorako tresnan, LHko ikastetxeek atal bakoitza “Ez garrantzitsua” ataletik “Aurreratua” atalera kalifika dezakete.

Lehen adierazitako lau taldeetan ebaluatu beharreko 64 atal ematen ditu guztira: Inpaktua, Jarduerak, I+G-a eta Gobernantza.

Behin bete ondoren, tresnak gomendio orokorrak eta baliabideak ematen ditu hobekuntza arlo posibleetara gidatzeko.

 

Sarbidea

Tresna AIRinVETen webgunean dago eskuragarri, doan erabiltzeko, eta abian jartzeko, START THE SELF-ASSESSMENT TOOL botoian klik egin behar dugu:

 

Ondoren, gure posta elektronikoa eskatuko digu eta bidali sakatuko dugu.

 

Azkenik, tresna erabiltzen hasteko, gure postara bidaltzen diguten estekan sartu behar dugu.

 

Orain komenigarria da honako hau kontuan hartzea:

 

        • Edozein lekutan hasi

Erakunderako garrantzitsutzat jotzen duzun edozein dimentsio edo arlorekin has zaitezke. Tresna malgua da: ez da ordenarik behar, eta une honetan gehien axola zaion horretan kontzentratu daiteke.

        • Atalak kalifikatu

Berrikusi dimentsio bakoitzaren barruan emandako jarraibideak. Kalifikatu zure egoera eta testuingururako garrantzitsutzat jotzen dituzunak bakarrik.

        • Informazioa lortu

Atalak kalifikatu ahala, tresnak informazioa sortzen du erakundearen prestakuntzari buruz eta I & I mailan hazteko aukerei buruz.

 

        • Zure txosten pertsonalizatua deskargatu

Ebaluazioa amaitu ondoren, egin klik leihoaren behealdean dagoen “Deskargatu txostena” botoian. Tresnak erantzunetara egokitutako txosten batean bilduko ditu bere puntuazioak. Txosten hau AIRinVETen bide orriaren gomendio espezifikoekin lotzen da, ikerketa eta berrikuntza ahaleginak indartzeko urrats praktikoak emanez.

 

Glosarioa


 

Ikerketa aplikatuko eta berritzaileko jarduerak errazago identifikatzeko, glosario bat egin da, EFPren barruan ikerketa aplikatua eta berritzailea deskribatzeko erabilitako terminologia jasotzen duena. Erabiltzen den terminologiari buruzko jakin-mina baduzu, glosarioa arakatu dezakezu irudian klik eginez:

 

Informazio-buletina eta AIRinVETerako esteka


Bat egin AIRinVETekin, Prestakuntza Prpfesionalean ikerketa aplikatuaren munduan sartzeko eta zentroaren eta inguruko enpresen arteko lankidetzaren onurak ezagutzeko.

AIRinVETen proiektuari, emaitzei eta webguneei buruz egunean egon nahi baduzu, harpidetu zaitez informazio buletinera.

Esteka honetan, AIRinVETen webgunera sartuko gara, eta, bertan, aurretik aipatutako guztian nabigatu eta proiektuari buruzko informazio interesgarri gehiago ikusi ahal izango dugu.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp